Mobbning.

2011-11-30 @ 22:01:33 | Permalink | Allmänt

Att bli mobbad är hemskt, det är som om nån ristar in djupa sår i din själ som aldrig läker. Har du nån gång blivit mobbad så kommer du alltid att minnas den tiden.
Vi måste få ett stopp på all mobbning som sker i skolorna och över internet.
Man måste våga säga 'Stopp' om man ser någon bli mobbad och inte bara backa undan för att man är rädd. Att just du säger ifrån kan betyda enormt mycket för den utsatte.
Du kan faktiskt rädda en persons liv.

Jag har själv blivit mobbad så jag vet hur det känns och jag önskar verkligen att någon försökt stoppa det, men i mitt fall var det ingen som gjorde det.

Ser du att någon blir mobbad, våga säga ifrån.
Lev dig in i den utsattes situation. Försökt förstå hur hemskt det är och hur ont de elaka orden och slagen verkligen gör. Orden är oftast det som känns värst. Att bli kallad äcklig, ful, tjock, hora osv. får en att känna sig värdelös och oälskad.
Tänk till en gång extra innan du säger något taskigt, tänk att du kan såra en person för livet.

/Alex





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback